Jäsenkirje 3/2022

Jäsenkirje 3/05.03.2022

Tornion yhdistyksen jäsenille

Vuosi 2022 on Suomalaisen Naisliiton ja Tornion yhdistys ry:n toiminnan 115. juhlavuosi. Tämän vuoden 2022 teemana on OSALLISUUTTA JA OSALLISTUMISTA.

Suomalainen Naisliitto ry, Finska Kvinnoförbundet rf (SNL) on jäsenyhdistystensä keskusjärjestö, jonka tehtävänä on edistää sukupuolten tasa-arvoa yhteiskunnan kaikissa rakenteissa.

Suomalainen Naisliitto (Liitto) on puolueisiin sitoutumaton kaikkien naisten järjestö, joka tukee jäsenyhdistyksiään kannustamalla naisten henkistä kasvua ja itsensä kehittämistä.

Yhteisiä arvoja ovat tasa-arvo, ihmisoikeuksien kunnioittaminen, moninaisuuden hyväksyminen, naisten keskinäisen tuen vahvistaminen sekä itsensä kehittäminen ja yhteisöllisyyden vahvistaminen.

Vuosi 2022 on Suomalaisen Naisliiton 115. toimintavuosi. Merkkivuonna juhlistetaan Liiton ja sen jäsenyhdistysten pitkää historiaa kääntämällä katse vahvasti tulevaisuuteen.

Liitto panostaa jäsenistön osallisuuden ja osallistumisen kokemuksen vahvistamiseen.Menestyvän naisjärjestön voimana on osallistuva ja sitoutunut jäsenistö.

JUHLAVUODEN TAPAHTUMIA

Kevään lukupiirit

Lukupiiri tiistaina 29.3.2022 klo 17.00 Kirjana Juha Hurmeen suomennos Aleksis Kivestä.

Lukupiiri tiistaina 26.4.2022 klo 17.00. Kirjana Rosa Liksominen Väylä. Molemmat tapahtumat Tornion käsityötuvan tiloissa, os. Keskikatu 28.

Yhdistyksen kevätkokouskeskiviikkona 16.3.2022 klo 17.00 Åströmin kartanossa (Keskikatu 26, 95400 Tornio).

Minna Canthin ja tasa-arvon päivää vietämme tiistaina 22.3.2022 klo 13.00-15.00 Tornionlaakson museon tiloissa. Tilaisuudessa Tornion Osuuspankista viestintäpäällikkö Henna Ukonmaanaho ja pankkilakimies Sanna Duthie sekä Kelasta asiakkuusvastaava Ida-Sofia Kettunen kertovat digipalveluiden saavutettavuudesta.

Pankkilakimies Sanna Duthie kertoo Osuuspankin palveluihin sisältyvästä edunvalvontavaltuutuksesta. Tilaisuudessa kahvitarjoilu.

Ikääntyvä iho ja meikki. Ohjeista ihonhoidosta ja meikkauksesta saadaan Sf-Clinikenillä tiistaina 3.5.2022 klo 12.00-14.00, Tullipuistokatu 2, Tornio. Hinta 20 €/hlö, sisältää ohjauksen, meikkauksen ja ruokaisan salaatin. Ruoka-allergiasta pitää mainita ilmoittautumisen yhteydessä. Ilmoittautuminen viimeistään 25.4.2022 mennessä yhdistyksen sähköpostiin toimisto@naisliittotornio.fi tai puh. Arja Kankaanranta 0504333034.

PRO KANTTILA 19.3.2022 HELSINGISSÄ

Minna Canthin Seura ry järjestää Helsingissä lauantaina Minna Canthin ja tasa-arvon päivänä 19.3.2022 Helsingissä Oodissa Pro Kanttila tilaisuuden.

Vilkemaan Stipendisäätiö sr korvaa naisliittolaisille kohtuullisista matka- ja majoituskustannuksista 80 %. Kulkuyhteyksien vuoksi hyväksytään korvattavaksi kaksi yötä eli tarvittaessa myös perjantain ja lauantain välinen yö. Yksin yöpyvälle hyväksytään korvausperusteeksi puolet kahden hengen huoneen kustannuksista. Mikäli majoittuva jäsen ei kuitenkaan saa halutessaan seuralaista jakamaan kahden hengen huonetta, korvausperusteena on koko huoneen hinta.

Tilaisuuteen osallistuva jäsen varaa itse majoituksensa Hotelli Arthurista alla mainitun ohjeen mukaisesti.

Huoneiden hinnat vaihtuvat päivittäin, joten varaukset mahdollisimman pian. Majoitukset varataan talvihesa -tarjouksesta suoraan Hotelli Arthurista puh. 09 173441 tai sähköpostitse; myyntipalvelu@hotelarthur.fi tai kotisivujen kautta:www.hotelarthur.fi

Ilmoittanet osallistumisesta em. tilaisuuteen sähköpostilla tai puh. Marja-Riitta Tervahauta 040 5324 970, jotta tiedetään toimittaa stipendihakemuslomake tai jakaa se Oodissa tapahtuman yhteydessä.

AJANKOHTAISSEMINAARI 23.4.2022 JA NAISLIITON KEVÄTKOKOUS 24.4.2022 HELSINGISSÄ

Tiedoksi em. seminaari ja liiton kevätkokous, joista tiedotetaan lisää.

Liitteenä: Tiedote ja Pro Kanttilan ohjelma 19.3.2022

Tervetuloa osallistumaan toimintaamme!