Jäsenkirje 5/2022

Jäsenkirje 5/03.05.2022 Tornion yhdistyksen jäsenille Vuosi 2022 on Suomalaisen Naisliiton ja Tornion yhdistys ry:n toiminnan 115. juhlavuosi. Tämän vuoden 2022 teemana on OSALLISUUTTA JA OSALLISTUMISTA. Suomalainen Naisliitto ry, Finska Kvinnoförbundet rf (SNL) on jäsenyhdistystensä keskusjärjestö, jonka tehtävänä on edistää sukupuolten tasa-arvoa yhteiskunnan kaikissa rakenteissa. Suomalainen Naisliitto (Liitto) on puolueisiin sitoutumaton kaikkien naisten järjestö, joka tukee jäsenyhdistyksiään kannustamalla naisten henkistä kasvua ja itsensä kehittämistä. Yhteisiä arvoja ovat tasa-arvo, ihmisoikeuksien kunnioittaminen, moninaisuuden hyväksyminen, naisten keskinäisen tuen vahvistaminen sekä itsensä kehittäminen ja yhteisöllisyyden vahvistaminen. Vuosi 2022 on Suomalaisen Naisliiton 115. toimintavuosi. Merkkivuonna juhlistetaan Liiton ja sen jäsenyhdistysten pitkää historiaa kääntämällä katse vahvasti tulevaisuuteen. Liitto panostaa jäsenistön osallisuuden ja osallistumisen kokemuksen vahvistamiseen. Menestyvän naisjärjestön voimana on osallistuva ja sitoutunut jäsenistö. JUHLAVUODEN TAPAHTUMIA Jäsenmatka Saamenmaalle 3-5.8.2022 Naisliiton Tornion yhdistys järjestää bussimatkan Saamenmaalle 3-5.8.2022. Olemme Suomalaisen Naisliiton pohjoisin yhdistys. Matkan tavoitteena on tutustua saamelaiseen kulttuuriin ja pohjoiseen luontoon. Matka tehdään bussilla. Matkasuunnitelma: Tornio-Sodankylä-Kakslauttanen-Inari-Kiilopää-Sodankylä-Rovaniemi-Tornio Ke 3.8. lähtö Torniosta klo 8.00 kohti Inaria. Syömme lounaan Sodankylän keskustassa. Seuraava pysähdys on Kakslauttasessa, jossa tutustumme Kakslauttasen Taidegallerian näyttelyyn ja gallerian yhteydessä olevaan Iglu-torniin ja Planetaarioon. Hotelli Inariin majoitumme noin klo 15.30. Illalla voi osallistua vapaamuotoiseen ohjelmaan. Vaihtoehtona on esimerkiksi Inarin järven risteily. Risteilyn kesto on 2 tuntia tai Pielpajärven erämaakirkko, joka sijaitsee noin neljän kilometrin kävelymatkan päässä Hotelli Inarista. Paikkakunnalla on tarjolla luontoelämyksiä ilman mitään järjestettyä