Jäsenkirje 6/2022

Jäsenkirje 6/27.07.2022

Tornion yhdistyksen jäsenille

Vuosi 2022 on Suomalaisen Naisliiton ja Tornion yhdistys ry:n toiminnan 115. juhlavuosi. Tämän vuoden 2022 teemana on OSALLISUUTTA JA OSALLISTUMISTA.

Suomalainen Naisliitto ry, Finska Kvinnoförbundet rf (SNL) on jäsenyhdistystensä keskusjärjestö, jonka tehtävänä on edistää sukupuolten tasa-arvoa yhteiskunnan kaikissa rakenteissa.

Suomalainen Naisliitto (Liitto) on puolueisiin sitoutumaton kaikkien naisten järjestö, joka tukee jäsenyhdistyksiään kannustamalla naisten henkistä kasvua ja itsensä kehittämistä.

Yhteisiä arvoja ovat tasa-arvo, ihmisoikeuksien kunnioittaminen, moninaisuuden hyväksyminen, naisten keskinäisen tuen vahvistaminen sekä itsensä kehittäminen ja yhteisöllisyyden vahvistaminen.

Vuosi 2022 on Suomalaisen Naisliiton 115. toimintavuosi. Merkkivuonna juhlistetaan Liiton ja sen jäsenyhdistysten pitkää historiaa kääntämällä katse vahvasti tulevaisuuteen.

Liitto panostaa jäsenistön osallisuuden ja osallistumisen kokemuksen vahvistamiseen.Menestyvän naisjärjestön voimana on osallistuva ja sitoutunut jäsenistö.

JUHLAVUODEN TAPAHTUMIA

Suomalainen Naisliitto 115 vuotta -juhlatilaisuus 26.8.2022 Helsingissä

Suomalaisen Naisliiton 115-vuotisjuhlatilaisuus on Hotelli Presidentin Adjutantti -tilassa Helsingissä perjantaina 26.8.2022 klo 14.00-16.30. Ilmoita osallistumisesta 15.8.2022 mennessä Naisliitolle os. toimisto@suomalainennaisliitto.fi Ilmoita osallistumisesi myös yhdistykselle toimisto@naisliittotornio.fi

Vilkemaan Stipendisäätiö sr korvaa naisliittolaisille kohtuullisista matka- ja majoituskustannuksista 80 %. Kulkuyhteyksien vuoksi hyväksytään korvattavaksi kaksi yötä eli tarvittaessa myös perjantain ja lauantain välinen yö. Yksin yöpyvälle hyväksytään korvausperusteeksi puolet kahden hengen huoneen kustannuksista. Mikäli majoittuva jäsen ei kuitenkaan saa halutessaan seuralaista jakamaan kahden hengen huonetta, korvausperusteena on koko huoneen hinta.

Jokainen avustusta hakeva tekee stipendihakemuksen säätiön hallituksen hyväksymälle lomakkeelle, joka jaetaan tilaisuuden yhteydessä.

Majoitus sitä tarvitseville varattu ajalle 25.-27.8.2022 Sokos Hotel Presidentistä, os. Eteläinen Rautatiekatu 4, 00100 Helsinki.

Huoneiden hinnat; yhden hengen huone 148 euroa/vrk, kahden hengen huone 168 euroa/vrk. Varaukset tehtävä mahdollisimman pian kuitenkin viimeistään 10.8.2022 klo 18.00 mennessä. Huonehintaan sisältyy S-bonukset. Hinnasta ei saa erillistä asiakasomistajan alennusta. Jokainen maksaa itse majoituksensa.

Varaukset: Sokos Hotels Myyntipalvelu; puh. +358 300 870 000/yksittäiset huonevaraukset, sähköposti:sokos.hotels@sok.fi

Varausta tehtäessä mainittava kiintiötunnus NAISLIITTO 115 VUOTTA

www.sokoshotels.fi-varauskoodi netissä BNAISLIITTO115VUOTTA

Yhdistyksen tapahtumat

Juhlistamme elokuussa oman yhdistyksemme 115-vuotistapahtumaa. Siitä myöhemmin lisää.

Lukupiiri

Seuraava lukupiiri on maanantaina 5.9.2022 klo 17.00 Tornion käsityötuvan tiloissa, os. Keskikatu 28, 95400 Tornio. Kirjana on Maria Paldaniuksen kirjoittama kirja ”Naiset, jotka valitsivat porot”.

Ensi viikolla lähdemme Saamenmaan matkalle tutustumaan saamelaisten kulttuuriin ja toivottavasti tapaamme porojen kanssa jotenkin tekemisissä olevia naisia, joista Maria Paldanius kirjassaan kirjoittaa.

Hyvää kesän jatkoa!

toivottaa Tornion yhdistyksen hallitus