Jäsenkirje 8/2022

Jäsenkirje 8/11.9.2022 Tornion yhdistyksen jäsenille Vuosi 2022 on Suomalaisen Naisliiton ja Tornion yhdistys ry:n toiminnan 115. juhlavuosi. Tämän vuoden 2022 teemana on OSALLISUUTTA JA OSALLISTUMISTA. Suomalainen Naisliitto ry, Finska Kvinnoförbundet rf (SNL) on jäsenyhdistystensä keskusjärjestö, jonka tehtävänä on edistää sukupuolten tasa-arvoa yhteiskunnan kaikissa rakenteissa. Suomalainen Naisliitto (Liitto) on puolueisiin sitoutumaton kaikkien naisten järjestö, joka tukee jäsenyhdistyksiään kannustamalla naisten henkistä kasvua ja itsensä kehittämistä. Yhteisiä arvoja ovat tasa-arvo, ihmisoikeuksien kunnioittaminen, moninaisuuden hyväksyminen, naisten keskinäisen tuen vahvistaminen sekä itsensä kehittäminen ja yhteisöllisyyden vahvistaminen. Vuosi 2022 on Suomalaisen Naisliiton 115. toimintavuosi. Merkkivuonna juhlistetaan Liiton ja sen jäsenyhdistysten pitkää historiaa kääntämällä katse vahvasti tulevaisuuteen. Liitto panostaa jäsenistön osallisuuden ja osallistumisen kokemuksen vahvistamiseen. Menestyvän naisjärjestön voimana on osallistuva ja sitoutunut jäsenistö. Avoin tilaisuus Åströmin kartanossa 21.9.2022 klo 17.00 Järjestämme avoimen keskustelutilaisuuden Åströmin kartanossa keskiviikkona 21.9.2022 klo 17.00 alkaen, johon on kutsuttu Tornion kaupunginhallituksen jäsenet Päivi Pukero ja Outi Rämö. Tilaisuudessa keskustellaan Tornion kaupungin strategiaan 2030 liittyvistä asioista ja evästetään heitä meille tärkeiden asioiden esille ottamisessa vuoden 2023 kaupungin talousarvion valmistelussa ja päätöksenteossa. Tornion kaupunkistrategia 2030, hyväksytty kaupunginvaltuuston kokouksessa 25.4.2022, löytyy kaupungin nettisivuilta, https://www.tornio.fi/wp-content/uploads/2022/05/TornionKaupunkistrategia-2030_hyvaksytty_KV25042022.pdf Tule ja vaikuta. Kahvitarjoilu. Kädentaito- ja hyvinvointimessut Oulussa 15.10.2022 Järjestämme Tornion käsityötuvan kanssa yhteisen matkan Ouluun 15.10.2022 Kädentaito- ja hyvinvointimessuille. Pyydämme sitovat ilmoittautumiset 19.9.2022 mennessä yhdistyksen sähköpostiin; toimisto@naisliittotornio.fi tai puh. 040 5324 970. Matkan hinta on 40 euroa/hlö, johon sisältyy pääsylipun ja matkan hinta. Suomalaisen Naisliiton Tornion yhdistys ry Suomalaisen Naisliiton Tornion yhdistys ry Email: toimisto@naisliittotornio.fi Puh: 040 5324970 Kulleronkatu 1 A 9, 95430 TORNIO www.naisliittotornio.fi www.facebook.com/naisliittotornio Pääsylipun ja matkan hinnan yhteensä 40 euroa pyydämme maksamaan Naisliiton Tornion yhdistyksen tilille FI26 5475 6240 0114 13, viitenumero 123 5.10.2022 mennessä. Lisätiedot kädentaitomessuista www.kadentaitomessut.fi Lukupiiri Seuraava lukupiiri on maanantaina 10.10.2022 klo 15.00 Tornion käsityötuvan tiloissa, os. Keskikatu 28, 95400 Tornio. Kirjailijavieraana on Terttu Rousu kertomassa trilogiasta suvun tarinaa. Kirjat ovat ”Leivän perässä”, Etelän varekset” ja ”Urakka täyttyy”. Voit lukea kaikki kirjat tai yhden tai kaksi kirjaa. Keskustelua ja kahvitarjoilu.  Suomalaisen Naisliiton syyskokous 2022 Suomalaisen Naisliiton syyskokouksessa 23.10.2022 valitaan Naisliiton hallituksen varapuheenjohtaja ja jäsenet vuosille 2023-2024. Tänä vuonna syyskokouksessa valitaan Liitolle varapuheenjohtaja ja kolme hallituksen jäsentä. Erovuorossa ovat vpj. Nuppu Rouhiainen (voidaan valita uudelleen) ja hallituksen jäsenet Mai Anttila ja M-R Tervahauta (molemmat voidaan valita uudelleen) sekä Vuokko Kangassuo, joka valittiin viime vuonna vain yhdeksi vuodeksi (voidaan valita uudelleen). Palauttakaa ehdotukset 23.9. mennessä sähköpostilla osoitteeseen eva.tervonen@suomalainennaisliitto.fi Tämä ennakkoesittely ei sulje pois mahdollisuutta asettua ehdolle kokouksessa. Liitteenä ehdokasasettelulomake. Tervetuloa tapahtumiin! toivottaa Tornion yhdistyksen hallitus