Jäsenkirje 1/2023

Jäsenkirje 1/09.01.2023 Tornion yhdistyksen jäsenille Vuosi 2023 on Suomalaisen Naisliiton ja Tornion yhdistys ry:n toiminnan 116. juhlavuosi. Tämän vuoden 2023 teemana on AKTIIVINEN OSALLISTUMINEN JA ARJEN SUJUVUUS UUDISTUVASSA NAISLIITOSSA. Suomalainen Naisliitto ry, Finska Kvinnoförbundet rf (SNL) on jäsenyhdistystensä keskusjärjestö, jonka tehtävänä on edistää sukupuolten tasa-arvoa yhteiskunnan kaikissa rakenteissa. Suomalainen Naisliitto (Liitto) on puolueisiin sitoutumaton kaikkien naisten järjestö, joka tukee jäsenyhdistyksiään kannustamalla naisten henkistä kasvua ja itsensä kehittämistä. Yhteisiä arvoja ovat tasa-arvo, ihmisoikeuksien kunnioittaminen, moninaisuuden hyväksyminen, naisten keskinäisen tuen vahvistaminen sekä itsensä kehittäminen ja yhteisöllisyyden vahvistaminen. Vuosi 2023 on Suomalaisen Naisliiton 116. toimintavuosi. Merkkivuonna juhlistetaan Liiton ja sen jäsenyhdistysten pitkää historiaa kääntämällä katse vahvasti tulevaisuuteen. Liitto panostaa jäsenistön osallisuuden ja osallistumisen kokemuksen vahvistamiseen. Menestyvän naisjärjestön voimana on osallistuva ja sitoutunut jäsenistö.

YHDISTYKSEN HALLITUKSEN KOKOONPANO VUONNA 2023 Yhdistyksen hallitus vuonna 2023; puheenjohtaja Marja-Riitta Tervahauta ja jäsenet Telma Hihnala, Raili Ilola, Arja Kankaanranta, Hannele Pirttikoski, Maria Ylitalo ja Annika Örn. Hallituksen varapuheenjohtaja, jäsenvastaava, sihteeri, rahastonhoitaja ja tiedotusvastaava valitaan hallituksen vuoden 2023 ensimmäisessä kokouksessa.

LUKUPIIRI 16.01.2023 Seuraava lukupiiri on maanantaina 16.01.2023 klo 15.00 Tornion käsityötuvan tiloissa, os. Keskikatu 28, 95400 Tornio. Kirjana on Tuula Väisäsen kirjoittama kirja ”Houkka”. Tuula Väisänen on paikalla. Keskustelua ja kahvitarjoilu.

JÄSENILTA 18.01.2023 Järjestetään jäsenilta ruokailun merkeissä 18.1.2023 klo 17.00 Åströmin kartanossa. Samalla ideoidaan jäseniltojen teemoja. Ilmoita tulosta tarjoilua varten 16.1 mennessä toimisto@naisliittotornio.fi tai 040 5324970.

VAALIPANEELI 15.3.2023 ÅSTÖRMIN KARTANOSSA Järjestämme kansanedustajaehdokkaille vaalipaneelin Åstörmin kartanossa 15.3.2023 klo 17.00.

AJANKOHTAISSEMINAARI 10.2.2023 HELSINGISSÄ Suomalaisen Naisliiton Helsingin yhdistys järjestää ajankohtaisseminaarin perjantaina 10.2.2023 klo 13-17 Helsingissä Hotelli Arthurin tiloissa, os. Vuorikatu 19, 00100 Helsinki. Liitteenä on ajankohtaisseminaarin ohjelma, jossa on mukana ilmoittautumislinkki. Vilkemaan Stipendisäätiö sr korvaa naisliittolaisille kohtuullisista matka- ja majoituskustannuksista 70 %. Kulkuyhteyksien vuoksi hyväksytään korvattavaksi kaksi yötä eli tarvittaessa myös perjantain ja lauantain välinen yö. Yksin yöpyvälle hyväksytään korvausperusteeksi puolet kahden hengen huoneen kustannuksista. Mikäli majoittuva jäsen ei kuitenkaan saa halutessaan seuralaista jakamaan kahden hengen huonetta, korvausperusteena on koko huoneen hinta. Jokainen avustusta hakeva tekee stipendihakemuksen säätiön hallituksen hyväksymälle lomakkeelle, joka jaetaan tilaisuuden yhteydessä. Stipendi maksetaan vain läsnäolonsa varmentaneille. Jaettavassa korvaushakemuksissa on tiedot hakemuksen ja alkuperäisten kuittien lähettämisestä säätiön rahastonhoitaja Ulla Törnelle

. Majoituksien ilmoittaminen Majoitusta varten huoneita on varattu Hotelli Arthurista (Vuorikatu 19, 00100 Helsinki) 9.-11.2.2023. Huoneiden hinnat ovat; yhden hengen huone 95 €/vrk, kahden hengen huone 105 €/vrk ja kolmen hengen huone 135 €/vrk. Majoitusvaraukset on tehtävä mahdollisimman pian, kuitenkin viimeistään 18.1.2023. Jokainen majoittuja varaa ja maksaa itse majoituksensa. Varauksen yhteydessä on annettava kiintiökoodi: NAISLIITTO2023 Varaukset tehdään Hotelli Arthurin myyntipalveluun, sähköposti; myyntipalvelu@hotelarthur.fi , puh. 09-1734 4200 tai vastaanottoon, vastaanotto@hotelarthur.fi , puh. 09-173 441. Myyntipalvelu on avoinna arkipäivisin klo 08.00-16.00. Tervetuloa mukaan toimintaan. Toivottaa Tornion yhdistyksen hallitus