Jäsenkirjeet 11.2022

Jäsenkirje 11/14.11.2022

Tornion yhdistyksen jäsenille

Vuosi 2022 on Suomalaisen Naisliiton ja Tornion yhdistys ry:n toiminnan 115. juhlavuosi. Tämän vuoden 2022 teemana on OSALLISUUTTA JA OSALLISTUMISTA.

Suomalainen Naisliitto ry, Finska Kvinnoförbundet rf (SNL) on jäsenyhdistystensä keskusjärjestö, jonka tehtävänä on edistää sukupuolten tasa-arvoa yhteiskunnan kaikissa rakenteissa.

Suomalainen Naisliitto (Liitto) on puolueisiin sitoutumaton kaikkien naisten järjestö, joka tukee jäsenyhdistyksiään kannustamalla naisten henkistä kasvua ja itsensä kehittämistä.

Yhteisiä arvoja ovat tasa-arvo, ihmisoikeuksien kunnioittaminen, moninaisuuden hyväksyminen, naisten keskinäisen tuen vahvistaminen sekä itsensä kehittäminen ja yhteisöllisyyden vahvistaminen.

Vuosi 2022 on Suomalaisen Naisliiton 115. toimintavuosi. Merkkivuonna juhlistetaan Liiton ja sen jäsenyhdistysten pitkää historiaa kääntämällä katse vahvasti tulevaisuuteen.

Liitto panostaa jäsenistön osallisuuden ja osallistumisen kokemuksen vahvistamiseen.Menestyvän naisjärjestön voimana on osallistuva ja sitoutunut jäsenistö.

YHDISTYKSEN SYYSKOKOUS 16.11.2022

Tornion yhdistyksen syyskokous pidetään keskiviikkona 16.11.2022 klo 17.00 Åströmin kartanossa. Kokouksessa käsitellään seuraavat asiat:

Yhdistyksen sääntöjen 14 §:n 2 momentin mukaan syyskokouksessa käsitellään seuraavat asiat:

1. kokouksen avaus

2. valitaan kokouksen puheenjohtaja, sihteeri, kaksi pöytäkirjantarkastajaa ja ääntenlaskijaa

3. todetaan kokouksen laillisuus ja päätösvaltaisuus

4. todetaan läsnä olevien jäsenten lukumäärä ja läsnäolo- ja puheoikeutetut.

5. hyväksytään kokouksen työjärjestys

6. vahvistetaan vuodelle 2023 toimintasuunnitelma, tulo- ja menoarvio sekä jäsenmaksun suuruus ja maksuaika

7. valitaan puheen johtaja ja kolme muuta hallituksen jäsentä erovuoroisten tilalle

8. valitaan yksi toiminnantarkastaja ja hänelle varatoiminnantarkastaja

9. käsitellään muut ajankohtaiset asiat

Esityslista lähetetään myöhemmin sähköpostilla. Samoin lähetetään vuoden 2023 toimintasuunnitelmaehdotus. Talousarvioehdotus vuodelle 2023 jaetaan kokouksessa.

NAISTEN MESSUT ÅSTRÖMIN KARTANOSSA 19.11.2022

Järjestämme yhdessä Tornion Kalevalaisten kanssa Naisten Messut Åströmin kartanossa lauantaina 19.11.2022 klo 10.00-14.00. Yhdistyksemme huolehtii kahvion pitämisestä tarjoiluineen. Lisäksi yhdistyksellä on myyntipöytä tuotteiden myymistä varten. Pyydämme jäseniä tuomaan myytäväksi leivonnaisia kahvioon ja myyntipöytään. Lisäksi myyntipöydälle voi tuoda muita tuotteita/esineitä myyntiä ja arpajaisia varten.

Kahvioon tuotavista leivonnaisista pyydämme ilmoittamaan 17.11.2022 mennessä Maria Ylitalolle joko sähköpostitse sirkkamaria.ylitalo@gmail.com tai puh. 040 5394 589.

Kahvion vastuuhenkilöt:Raili Ilola, Pirjo Pöyhönen, Elma Rautiala, Maria Ylitalo,

Myyntipöytiin ja arpajaisiin tuotavista tuotteista esim. leivonnaiset, askartelut, käsityöt ja muut tuotteet pyydämme ilmoittamaan 17.11.2022 mennessä Arja Kankaanrannalle joko sähköpostitse arja.kankaanranta@gmail.com tai puh. 050 4333 034.

Myyntipöydän ja arpajaisten vastuuhenkilöt: Arja Kankaanranta, Hannele Pirttikoski, Marja-Riitta Tervahauta

PERINNEPÄIVÄ HELSINGISSÄ 10.12.2022

Opetusneuvos Hilja Vilkemaan Stipendisäätiö sr järjestää naisliittolaisille perinnepäivän lauantaina 10.12.2022 alkaen klo 14.00 Helsingissä Kansallismuseon tiloissa. Päivää vietetään samalla säätiön perustamisen 60-vuotistapahtumana. Perinnepäivässä esiintyy näyttelijä Seela Sella ja kirjastoneuvos Sinikka Sipilä. Lisäksi on musiikkiesitys. Vilkemaan Stipendisäätiö korvaa matka- ja majoituskustannuksista 80 %. Majoitus Hotelli Presidentissä. Tarkemmat tiedot majoituksesta ovat ohjelmassa, joka lähetetään tämän jäsenkirjeen mukana.

LUKUPIIRI 16.01.2023

Seuraava lukupiiri on maanantaina 16.01.2023 klo 15.00 Tornion käsityötuvan tiloissa, os. Keskikatu 28, 95400 Tornio. Kirjana on Tuula Väisäsen kirjoittama kirja ”Houkka”. Keskustelua ja kahvitarjoilu.

Tervetuloa tapahtumiin!

toivottaa Tornion yhdistyksen hallitus