Jäsenkirjeet 12.2022

Jäsenkirje 12/22.12.2022 Tornion yhdistyksen jäsenille Vuosi 2022 on Suomalaisen Naisliiton ja Tornion yhdistys ry:n toiminnan 115. juhlavuosi. Tämän vuoden 2022 teemana on OSALLISUUTTA JA OSALLISTUMISTA. Suomalainen Naisliitto ry, Finska Kvinnoförbundet rf (SNL) on jäsenyhdistystensä keskusjärjestö, jonka tehtävänä on edistää sukupuolten tasa-arvoa yhteiskunnan kaikissa rakenteissa. Suomalainen Naisliitto (Liitto) on puolueisiin sitoutumaton kaikkien naisten järjestö, joka tukee jäsenyhdistyksiään kannustamalla naisten henkistä kasvua ja itsensä kehittämistä. Yhteisiä arvoja ovat tasa-arvo, ihmisoikeuksien kunnioittaminen, moninaisuuden hyväksyminen, naisten keskinäisen tuen vahvistaminen sekä itsensä kehittäminen ja yhteisöllisyyden vahvistaminen. Vuosi 2022 on Suomalaisen Naisliiton 115. toimintavuosi. Merkkivuonna juhlistetaan Liiton ja sen jäsenyhdistysten pitkää historiaa kääntämällä katse vahvasti tulevaisuuteen. Liitto panostaa jäsenistön osallisuuden ja osallistumisen kokemuksen vahvistamiseen. Menestyvän naisjärjestön voimana on osallistuva ja sitoutunut jäsenistö.

YHDISTYKSEN HALLITUKSEN KOKOONPANO VUONNA 2023 Yhdistyksen hallitus vuonna 2023; puheenjohtaja Marja-Riitta Tervahauta ja jäsenet Telma Hihnala, Raili Ilola, Arja Kankaanranta, Hannele Pirttikoski, Maria Ylitalo ja Annika Örn. Hallituksen varapuheenjohtaja, jäsenvastaava, sihteeri, rahastonhoitaja ja tiedotusvastaava valitaan hallituksen vuoden 2023 ensimmäisessä kokouksessa.

LUKUPIIRI 16.01.2023 Seuraava lukupiiri on maanantaina 16.01.2023 klo 15.00 Tornion käsityötuvan tiloissa, os. Keskikatu 28, 95400 Tornio. Kirjana on Tuula Väisäsen kirjoittama kirja ”Houkka”. Tuula mukana tilaisuudessa.  Keskustelua ja kahvitarjoilu.

JÄSENILTA 18.01.2023 Järjestetään jäsenilta ruokailun merkeissä 18.1.2023 klo 17.00 Åströmin kartanossa. Samalla ideoidaan jäseniltojen teemoja.

Suomalaisen Naisliiton Tornion yhdistys ry Suomalaisen Naisliiton Tornion yhdistys ry Email: toimisto@naisliittotornio.fi Puh: 040 5324970 Kulleronkatu 1 A 9, 95430 TORNIO www.naisliittotornio.fi www.facebook.com/naisliittotornio

VAALIPANEELI 15.3.2023 ÅSTRÖMIN KARTANOSSA Järjestämme kansanedustajaehdokkaille vaalipaneelin Åstörömin kartanossa 15.3.2023 klo 17.00.

Kiitämme kuluneesta vuodesta, toivotamme Hyvää Joulua ja Uutta Vuotta 2023!

Tornion yhdistyksen hallitus